’t Viencentje

Leopoldstraat 25

8580 Avelgem

056/64 74 78

www.tviencentje.be

 

Schriftelijke overeenkomst

 

Contracterende partijen

De organisator

NAAM: Kinderdagverblijf ’t viencentje

adres: leopoldstraat 25, 8580 avelgem

website: www.tviencentje.be

telefoonnummer: 056 / 64 74 78

ondernemingsnummer: 0547749991

adres maatschappelijke zetel: leopoldstraat 25, 8580 avelgem

rechtsvorm: feitelijke vereniging

De contracthouder

Naam: ……………………………………………………………………………………………………….

Domicilieadres: ………………………………………………………………………………………

                                 ………………………………………………………………………………………

Deze schriftelijke overeenkomst wordt afgesloten tussen bovenvermelde partijen voor de opvang van zijn / haar kind ……………………………………………………………………. (naam van het kind) in de bovenvermelde kinderopvanglocatie, en dit volgens de bepalingen in deze overeenkomst.

Duur van de schriftelijke overeenkomst

Begindatum : ………………………………………  

 

Vermoedelijke einddatum: …………………………………………….

 

 

Het opvangplan

Je opvangplan

WANNEER KOMT HET KIND NAAR DE OPVANG ?

maandag

dinsdag     

woensdag

donderdag

vrijdag

zaterdag

 

anders : ……………………………………………………………………………………………………………….

……………………………………………………………………………………………………………………………….

……………………………………………………………………………………………………………………………….

……………………………………………………………………………………………………………………………….

……………………………………………………………………………………………………………………………….

 

Betalen voor de kinderopvang

De contracthouder betaalt op basis van de gereserveerde opvangdagen in het opvangplan. De ouders betalen de aantal gereserveerde opvangdagen zoals afgesproken is.

 

Afwezigheidsdagen

  • Voor een voltijdse opvang heeft de contracthouder recht op 8 afwezigheidsdagen per kalenderjaar.
  • Voor een deeltijdse opvang heeft de contracthouder recht op 5 afwezigheidsdagen per kalenderjaar.
  • Voor opvang van 2 of 3 dagen per week heeft de contracthouder geen recht op afwezigheidsdagen.
  • Indien een kalenderjaar minder dan 4 maand bedraagt, heeft de contracthouder eveneens geen recht op afwezigheidsdagen.

 

Modaliteiten om het opvangplan te wijzigen

Een opvangplan wijzigen gebeurt steeds mondeling in onderling akkoord. De afgesproken opvangdagen kunnen alleen gewijzigd worden door (langdurige) ziekte of werkloosheid. Als voorwaarde aan de mogelijkheid om het opvangplan te wijzigen, moet een minimum van 2 dagen per week behouden blijven.
Als de kinderopvang het opvangplan wil wijzigen of wil optrekken, dient dat eveneens in mondeling akkoord te gebeuren. Een wijziging met akkoord tussen de contracthouder en de kinderopvang zal binnen de week van toepassing zijn.

 

De prijs

Prijs voor de kinderopvang

  • Indien er twee opeenvolgende weken niet betaald wordt, zal het kind geweigerd worden.
  • Als ouders niet op tijd verwittigen via een sms (vóór 9 u 's morgens) dat hun kind niet aanwezig zal zijn, dan zal de dagprijs aangerekend worden.
  • Bij een langdurige afwezigheid van 2 weken of meer van het kind, zal 2 dagen per week aangerekend worden.
  • Dagprijs (€ 15,70 euro fiscaal aftrekbaar) geldig voor 2023 :

- volledige dag, 2 maaltijden inbegrepen 26 euro

- halve dag, max. 4,5 uur, 1 maaltijd inbegrepen 22 euro

- voor ieder kind wordt maandelijks altijd een minimum bedrag aangerekend van 14 volle dagen. Dit met uitzondering van de maand augustus en voor ouders die hun jaarlijks verlof in eender welke andere maand opnemen.

- Voor meerdere kinderen uit eenzelfde gezin geldt een andere regel. Voor een tweede kind uit hetzelfde gezin wordt voor volle dagen 48,00 euro voor de twee kinderen aangerekend. Voor halve dagen wordt het bedrag van 44 euro per dag aangerekend.

  • Wat dienen de ouders mee te brengen binnen de betaalde dagprijs:

- vochtige doekjes

- pampers

  • Het wenbeleid wordt voorzien tijdens 2 uren in de voormiddag en is volledig gratis.
  • Bij het laattijdig afhalen wordt € 12 aangerekend door de kinderopvang.

 

Bijkomend tarief

Er worden geen bijkomende kosten gevraagd voor verzorgingsproducten, …

Betalingswijze

Betalingswijze

- maandelijks via overschrijving

De maandelijkse factuur dient betaald te worden tegen de 12de van de maand.

- cash

- er wordt altijd een betalingsbewijs meegegeven aan de ouders

- bij laattijdige betaling zal per week een boete van € 20 aangerekend worden.

 

Wettelijke toegestane modaliteiten tot wijziging van de prijs

De dagprijs kan jaarlijks aangepast worden. Dit wordt steeds vermeld in de schriftelijke overeenkomst tezamen met de indexeringsformule.

 

Inschrijvingsprijs of waarborg

Bedrag en betalingswijze

Er wordt geen inschrijvingsgeld of waarborg gevraagd bij inschrijven.

Gegevens van het kind en het gezin

Identificatiegegevens van het op te vangen kind

Voor- en Achternaam: ………………………………………………………………………………………

geboortedatum: ……………………………………………….

geboorteplaats: ……………………………………………….

domicilieadres of verblijfadres: …………………………………………………………………….

                                                                   …………………………………………………………………….

Bij gescheiden ouders

tweede verblijfadres : …………………………………………………………………..

                                               …………………………………………………………………..

Contactgegevens van het gezin in noodgevallen

NAAM + VOORNAAM : …………………………………………………………………………………………

gsm: ……………………………………………………………………………………………………………………

naam + voornaam: …………………………………………………………………………………………

GSM: ……………………………………………………………………………………………………………………

 

 

Opzegmodaliteiten

Opzeg van de schriftelijke overeenkomst

Onderbreking van het contract dient met een vooropzegtermijn van 2 maanden meegedeeld te worden via sms aan de organisator.

 

Zware fout van één van de partijen

Als het gezin of de organisator een zware fout – of een regelmatig voorkomende lichte fout – maakt, dan kan de andere partij de overeenkomst onmiddellijk stopzetten. De opzegtermijn moet niet gerespecteerd worden. Geen van beide partijen kan een opzegvergoeding vragen.

Als een kinderbegeleider, verantwoordelijke of andere persoon werkzaam in de kinderopvanglocatie een zware fout – of een regelmatig voorkomende lichte fout – maakt, dan wordt dit beschouwd als een zware fout van de organisator. Ook dan kan de overeenkomst onmiddellijk stopgezet worden, zonder opzegtermijn of  opzegvergoeding.

 

 

 

Wijziging van het huishoudelijk reglement in het nadeel van de contracthouder

Als het huishoudelijk reglement wijzigt in het nadeel van de contracthouder, dan heeft hij het recht om de schriftelijke overeenkomst op te zeggen zonder enige schade – of opzegginsvergoeding. Dit moet binnen de twee maanden na de kennisname van de wijziging gebeuren.

 

Regeling bij het niet-naleven van de overeenkomst

Bij het niet-naleven van de overeenkomst van het gezin of van de organisator, dan wordt de overeenkomst onmiddellijk stopgezet. De opzegtermijn moet niet gerespecteerd worden. Geen van beide partijen kan een opzegvergoeding vragen.

 

Bijlagen aan de overeenkomst

Huishoudelijk reglement

Het huishoudelijk reglement van de kinderopvanglocatie, met als datum 1 april 2015, geldt als bijlage van deze overeenkomst. In het huishoudelijk reglement staan afspraken en regelingen die algemeen gelden voor alle opgevangen kinderen in de kinderopvanglocatie en hun gezin. De contracthouder ondertekent het huishoudelijk reglement en verklaart hiermee het huishoudelijk reglement ontvangen te hebben en ervan kennis genomen te hebben.

 

 

 

Attest slaaphouding

Vul onderstaande verklaring in:

 

Ik vraag om mijn kind niet op de rug te slapen te leggen.

Ik heb de informatie over veilig slapen op de website van Kind en Gezin (www.kindengezin.be) gelezen en ben op de hoogte van het belang van het slapen op de rug om wiegendood te voorkomen.

 

Handtekening:

 

Persoon 1                                                                             Persoon 2

Voor- en fam.naam ………………………………………               ………………………………………………

Relatie tot het kind: ……………………………………..               ………………………………………………

Datum: ……… / ………. / …………………..                                ………. / ……….. / …………………

 

 

Ondertekening

Ouders erkennen kennis te hebben genomen en in het bezit gesteld te zijn van het huishoudelijk reglement. Deze overeenkomst werd opgemaakt in tweevoud.

 

Overeengekomen te ______________________ op _____________________ .

 

Ondertekening

 

DE OUDER(S)                                                                            DE KINDEROPVANG

 

____________________________                                 _____________________

 

 

 

 

 

 

Deze overeenkomst werd opgemaakt in tweevoud

Maak jouw eigen website met JouwWeb